VanMoof i Sverige [Stockholm]

Den populära cykeln VanMoof fick 2022 etablering i Sverige hos Cykel&Natur i södra delen av Stockholm. Här kunde du fram tills april 2023 få hjälp med serviceärenden med garanti. Men sedan början av maj är det istället ATR på Södermalm som hjälper dig.

Senaste uppdateringen 15 augusti 2023:

Företaget bakom den populära elcykeln VanMoof har begärt konkurs i Nederländerna och att andra företag ser över att köpa upp hela eller delar av företaget, detta skriver theverge.com efter att ha tagit del av intern kommunikation.

Vad detta betyder för oss användare av elcykeln är inte helt säkert. Vad jag kan se så går det fortfarande att boka service och reperation på And The Revolution (ATR) i Stockholm. Jag ska dit med min cykeln inom kort, uppdaterar igen hur det har gått.


Uppdateringen 12 maj 2023:

Enligt senaste uppgifter i Facebookgruppen VanMoof Sverige är det And The Revolution (ATR) på Åsögatan 122 på Södermalm i Stockholm som är ny officiell serviceverkstad i Sverige.

Vi kontaktade ATR här under fredagen och fick det bekräftat. Linus Adolfsson hos ATR säger såhär:

Hur känns det att ta sig an VanMoof som ensam certifierad serviceverkstad i Sverige?

– Ärofullt, spännande och utmanande…

Hur ser förväntningarna ut från ert håll framöver?

– Vi vlll att alla som behöver hjälp med sin VanMoof ska känna sig trygga att vända sig till oss. Välkomna!


Vad är en VanMoof?

För er som inte vet vad VanMoof är så är det en nederländsk cykelleverantör som senaste åren har fått mycket uppmärksamhet om sina elcyklar. De är väldigt speciella och har väldigt egna funktioner inbyggda, vilket har visat sig göra det svårt och tidskrävande med serviceärenden.

Tidgare serviceverkstad i Sverige

Alltomelcyklar.nu var i kontakt med Erik Svedin på Cykel&Natur i början av 2023, och han säger såhär om att de avslutar samarbetet som enda serviceverkstaden i Sverige:

– Det har varit mycket reklamationsjobb, och dessa har varit svårjobbade för oss. Det har blivit för dålig lönsamhet, när det tar lång tid att mecka. Vi tjänar mer på att meka vanliga standardcyklar, säger Erik Svedin.

Lämna en kommentar